loading...
ماشین های لوکس
هانیه اکبرپور بازدید : 123 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مشخصات سایپا شاهین G

فروردین 1400: با تایید خودروسازی سایپا، شاهد تغییر برخی ویژگی‌های فنی شاهین G هستیم. آنطور که نارنجی‌پوشان به رسانه‌ها خبر داده‌اند، آپدیت نرم‌افزاری روی خودرو شاهین سایپا صورت گرفته. ضمن اینکه تغییراتی در وزن خودرو نیز رخ داده است. خلاصه تغییراتی که در شاهین جی دنده‌ای رخ داده را در جدول زیر، مشاهده می‌کنید.

ویژگی ورژن قبلی ورژن جدید
حداکثر گشتاور 165 نیوتن متر 178 نیوتن متر
وزن خالص 1260 کیلوگرم

1278 کیلوگرم

تحویل اولین سری خودرو شاهین

اسفند 99 | از تاریخ 21 اسفندماه بود که شرکت سایپا خبر داد همزمان با عید مبعث، صدور فاکتور برای خودرو شاهین سایپا با مدل 1400 شروع شده است. اما عصر روز سه‌شنبه 26 اسفندماه، طی مراسمی با حضور آقای سلیمانی (مدیرعامل سایپا) تحویل سایپا شاهین بصورت نمادین و به برخی از خریداران این محصول جدید، شروع شد.

سایپا شاهین در مدل 1400 و با گارانتی 3 ساله یا 60 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) تحویل خریداران می‌شود.

انواع تبلیغات اینترنتی در مورد ترجمه در سایت شیپور

احتمال حذف شاهین اس از محصولات سایپا

اسفند 99 | از تابستان 99 که تیپ‌بندی خودرو شاهین مشخص شد، سایپا قرار بود تا شاهین را در دو تیپ نیمه‌فول و فول به بازار بفرستد. تیپ نیمه‌فولش قرار بود با نام شاهین اس (S) به بازار بیاید. تیپ فولش هم شاهین جی (G) نامیده شد.

اما در این روزها که در آخرین ماه سال 99 هستیم، از یک طرف، سایپا فقط دعوتنامه شاهین جی را صادر کرده. حتی شورای رقابت نیز فرآیند قیمتگذاری خودرو شاهین را فقط برای تیپ G انجام داده است. از طرف دیگر اگر سری به سایت محصولات سایپا بزنید، متوجه حذف تیپ شاهین اس، می‌شوید و فقط اطلاعات مربوط به شاهین G را خواهید دید. قرار بود تفاوت شاهین اس با شاهین جی، در چهار آپشن زیر باشد:

امکانات شاهین اس شاهین جی
سانروف x دارد
مالتی مدیا x دارد
تهویه اتومات x دارد
دکمه‌های فرمان x دارد

*اطلاعات جدول فوق، از سایت سایپا گردآوری شده است.

حالا اگر این دو موضوع را کنار یکدیگر قرار دهیم، به یک نتیجه خوب می‌رسیم! که سایپا، احتمالا قرار نیست تیپ شاهین اس را تحویل دهد. به عبارت بهتر، تمامی خریداران شاهین، تیپ فول آپشن این خودرو را خواهند گرفت. البته هنوز چیزی قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید که در سال 1400، آیا تغییری در تجهیزات شاهین رخ می‌دهد یا خیر.

حاشیه‌های شماره گذاری خودرو شاهین

بهمن 99 | آقای میرزایی (دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای سازمان محیط زیست) ضمن تکذیب خبر مخالفت سازمان محیط زیست با شماره گذاری خودرو شاهین، گفته که گزارش‌ها و مستندات فنی و زیست‌محیطی خودرو شاهین سایپا قرار است در هفته آتی به سازمان محیط زیست ارسال شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

البته آقای میرزایی این را هم گفته که نتایج برخی از آزمون‌های زیست محیطی شاهین سایپا به صورت غیر رسمی دریافت شده، اما مشکل خاصی تاکنون مشاهده نشده و مجوزهای نهایی برای شماره گذاری شاهین صادر خواهد شد. و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد، پیگیری شده و حل‌شدنی است.

آقای میرزایی همچنین به نحوه صدور مجوز پیش فروش خودروها از سوی وزارت صمت انتقاد کرده و گفته که خودروسازان مجوز پیش فروش را از وزارت صمت دریافت می‌کنند اما متاسفانه هیچ استعلامی از سازمان محیط زیست انجام نمی‌شود. و تا به امروز نیز وزارت صمت، در مورد پیش فروش هیچ خودرویی، از سازمان محیط زیست استعلام نگرفته و این موضوع، صرفا محدود به خودرو شاهین نیست.

تغییراتی مهم در آپشن شاهین G

بهمن 99 | با حضور خبرنگاران از خط تولید سایپا شاهین، حالا مشخص شده که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص، چندین تغییر کوچک را در نسخه تولید نهایی شاهین G اعمال کرده‌اند.

1- همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، شاهین G با تریم داخلی مشکی بدست مشتریان می‌رسد. مجموعه زیر داشبورد و رودری‌ها هم مشکی شده است درحالیکه این قسمت‌ها در نسخه‌های آزمایشی شاهین، رنگ طوسی داشتند.

2- تغییر دیگری که در شاهین G رخ داده، اضافه شدن زیرآرنجی در میان صندلی‌های جلوست. درحالیکه نسخه‌های آزمایشی شاهین، چنین چیزی را نداشتند. ظاهرا سایپا، این زیرآرنجی را به دلیل انتقادهای رسانه‌ها، به شاهین اضافه کرده است.

3- تغییر دیگری که در شاهین G اتفاق افتاده، روکش چرم فرمان است. چراکه نسخه‌های آزمایشی شاهین، فاقد روکش بودند. البته سایپا گفته که از اول هم قرار بود شاهین G با روکش چرم فرمان، تولید شود و نسخه‌های آزمایشی، صرفا برای تست‌های فنی بوده‌اند و لزومی به داشتن روکش، نداشته‌اند.

4- چهارمین تغییر مهمی که در شاهین G خودنمایی می‌کند، روکش صندلی‌هاست. درحالیکه سایپا قرار بود شاهین G را با روکش پارچه‌ای به بازار بیاورد، ظاهرا تسلیم انتقادهای رسانه‌ها شده و روکش چرمی را روی صندلی‌های شاهین G کشانده است.

علاوه بر چهار تغییری که به آنها اشاره کردیم، شاهین G در مرحله تولیدانبوه، اصلاحات دیگری هم داشته است. مثلا سوییچ خودرو تغییر کرده و عایق‌بندی کابین نیز بهبود یافته تا صدای کمتری به گوش سرنشینان برسد.

سایپا شاهین چه رنگ‌هایی دارد؟

دی 99 | براساس دعوتنامه‌های صادر شده سایپا برای شاهین G یا همان شاهین فول، این خودرو تنها در 4 رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای متالیک و نوک مدادی متالیک بدست مشتریان می‌رسد و خوشبختانه هیچ اختلاف قیمتی در آنها نیست و هر چهار رنگ خودرو شاهین، قیمت یکسانی دارند. 

درخواست خرید یا فروش خودرو در بخش آگهی رایگان سایت شهر24

تیپ فول شاهین آماده تحویل شد

دی 99 | آقای باقری (قائم مقام مدیرعامل سایپا) خبر داده که دعوتنامه سری اول خودرو شاهین G (تیپ فول) با قیمت تمام شده 267.4 میلیون تومان هم‌اکنون برای مشتریان سایپا صادر شده و تحویل خودرو نیز بزودی آغاز می‌شود. با توجه به اعلام قیمت شاهین G، هنوز جای سوال دارد که آیا تیپ پایه شاهین یا همان شاهین S نیز به بازار عرضه خواهد شد یا خیر. همچنان باید منتظر خبرهای بیشتر بمانیم!

میزان داخلی سازی خودرو شاهین

آذر 99 | آقای سلیمانی، مدیرعامل سایپا، در حاشیه بازدید وزیر صمت از خودروسازی سایپا در تاریخ 29 آذرماه، مجددا تاکید کرده که سری نخست شاهین، از زمستان 99 تحویل خریداران می‌شود.

آقای سلیمانی همچنین گفته که میزان داخلی‌سازی شاهین، هم‌اکنون معادل 85 درصد است و این محصول جدید، تنها 15% ارزبری دارد که طبق برنامه زمان‌بندی سایپا و در کوتاه مدت، ارزبری شاهین به کمترین میزان ممکن، خواهد رسید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 328
  • بازدید سال : 2,359
  • بازدید کلی : 9,962